Terms & Conditions

 

Betaling

Når du bestiller overnatting, aktiviteter eller middag, skal betalingen skje ved bestilling, med mindre annet er avtalt. Betalingen skjer i norske kroner og inkluderer norske skatter.

 

Avbestilling av overnatting, restaurant og enkeltaktiviteter

  • 0-7 dager før ankomstdato: Ingen refusjon.
  • 7-14 dager før ankomstdato: 50 % refusjon.
  • Mer enn 14 dager før ankomstdato: Full refusjon.

 

Avbestilling av pakker og flerdagsturer

  • 0-20 dager før ankomstdato: Ingen refusjon.
  • 21-40 dager før ankomstdato: 50 % refusjon.
  • 41-60 dager før ankomstdato: Et depositum på 2000 NOK per person belastes, og resten av beløpet refunderes.
  • Mer enn 60 dager før ankomstdato: Full refusjon.

 

Avbestilling på grunn av sykdom

Avbestillingsforsikring er ikke inkludert i våre priser.

 

Endringer

Endringer i restaurant-, aktivitet- og overnattingsbestillinger må gjøres minst 48 timer før avtalt ankomsttidspunkt.

Endringer i flerdagsturer eller pakker må gjøres minst 7 dager før avtalt ankomstdato.

 

Force Majeure

Med mindre annet uttrykkelig er angitt i disse bookingvilkårene, er ikke leverandøren ansvarlig eller forpliktet til å tilby kompensasjon dersom våre kontraktsforpliktelser overfor deg påvirkes av «uforutsette og ekstraordinære omstendigheter.» Dette begrepet refererer til enhver hendelse utenfor vår kontroll, hvor konsekvensene ikke kunne vært unngått selv om alle rimelige tiltak hadde blitt tatt. Slike omstendigheter inkluderer, men er ikke begrenset til, krig, terrorhandlinger (eller trussel om slike), sivil uro, betydelige helsefarer (som utbrudd av alvorlige sykdommer på reisemålet), naturkatastrofer (f.eks. flom, jordskjelv, snøstormer eller andre ugunstige værforhold), situasjoner som gjør det umulig å reise trygt til eller oppholde seg på reisemålet, handlinger fra myndigheter eller lokale myndigheter (inkludert havne- eller elvemyndigheter), industrikonflikter, låsinger, atomulykker, branner, kjemiske eller biologiske farer, uforutsette tekniske problemer med transport, og enhver annen hendelse utenfor leverandørens kontroll.

 

Forsikring

Gjester er pålagt å kjøpe personlig reiseforsikring før de deltar i våre turer. Vi anbefaler at du skaffer forsikring fra en uavhengig tredjepartsleverandør som dekker hjemreise ved sykdom eller skade, samt avbestillingsbeskyttelse for aktiviteter og overnatting. Dette bør inkludere dekning for situasjoner som kansellering av cruise eller transport, veistengninger eller flyavlysninger (helst med CFAR – Cancel For Any Reason – tillegg).

 

Alle gjester, ansatte, tredjepart og utstyr er forsikret gjennom Trasti & Trine AS sin » Third Party, Public and Product Liability Insurance.»

 

Tvist

Enhver tvist som måtte oppstå i forbindelse med denne avtalen, inkludert spørsmål om dens eksistens, gyldighet eller opphør, skal være underlagt norsk lov. Partene er enige om å underkaste seg Alta tingrett som jurisdiksjon for løsning av slike tvister. Alternativt kan rettslige skritt tas ved Oslo tingrett, ved Trasti og Trine AS, i henhold til tvistelovens §§ 4-4 eller 4-5(2). Denne avtalen om verneting og anvendelse av norsk lov gjelder, med mindre den strider mot tvungen nasjonal eller internasjonal lovgivning.